geld

De meest gebruikte verkoopzinnen… en hoe je het beste kunt antwoorden

Help, een telefonische verkoper aan de lijn. Een hoop geroezemoes op de achtergrond en een opgewekte man of vrouw die u probeert zo vaak mogelijk ja te laten zeggen en uiteindelijk iets te verkopen. Soms is het in eerste instantie niet eens duidelijk waarom ze bellen. Bekijk de volgende tien zinnen maar eens. Ze zullen je vast bekend voorkomen. Heb je moeite met afwimpelen, bestudeer dan de beste afwijszinnen en pas ze toe.

 Veelgehoorde zinnen van telefonische verkopers

1. Gefeliciteerd! U hebt een prijs gewonnen. U ontvangt een gratis exemplaar van ons magazine of blad.

2. U hoeft verder niks te doen wij regelen alles voor u. Geen overlast, alles blijft hetzelfde en u bespaart veel geld. U hoeft alleen maar ja te zeggen. Simpel toch?

3. Ik heb goed nieuws voor u! Vanaf vandaag gaat u veel minder betalen voor uw contract. Ik regel dat direct voor u. In verband me t onze administratie heb ik alleen nog wat gegevens van u nodig.

4. Omdat u een gewaardeerde klant van ons bent (geweest) mag ik u een bijzondere aanbieding doen.

5. Ik bel u omdat u bent geselecteerd. Ik mag dit aanbod maar aan een paar mensen in Nederland doen. Toevallig heeft de computer uw telefoonnummer gekozen.

6. U klinkt als een verstandige man. Daarom neemt u vandaag toch ook het besluit o te besparen op uw rekening?

7. Ik mag u vandaag een hele mooie aanbieding doen. En vele mensen in uw straat zijn u al voorgegaan.

8. 30 % van de Nederlandse bevolking maakt al gebruik van onze diensten. En deze mensen waarderen ons met een dikke 9. Dat zijn toch mooie cijfers. Of niet?

9. Wij zijn de specialist op dit gebied. Er is geen betere aanbieder. Bij ons werken alleen hoogopgeleide en technisch geschoolde mensen. Dat is toch een geruststelling?

10. Onlangs zij wij in een consumentenprogramma in een vergelijkende test geëindigd op nummer 1. Dat bewijst weer eens dat wij de beste en goedkoopste zijn binnen de markt. Goed nieuws toch?

En dit zijn prima antwoorden om van de lastige telefonische verkoper af te komen:

1. Nee, dank u. Ik wil niets kopen. Ik wens u een fijne dag/avond.

2. Nee, dank u. Ik heb geen interesse. Ik wil u vragen mij verder met rust te laten.

3. Ik begrijp dat u graag iets wilt verkopen. Maar helaas: ik wil niets kopen. Daarom wens ik u nog een prettige dag/avond.

4. Nee, dank u. Mijn huidige aanbieder bevalt mij uitstekend. Wilt u mijn keuze respecteren en mij verder met rust laten?

5. Ik wil niets kopen via de telefoon. Daarom sta ik ingeschreven in het Bel-me-niet-Register. U bent in overtreding. Ik maak daarom een eind aan dit gesprek.

6. Dank u, maar ik ga niet in op uw vragen. Ik wil namelijk niets kopen. Wilt u direct regelen dat ik niet meer gebeld word?

7. Ik begrijp dat u gewoon uw werk doet. Maar ik heb geen zin in dit gesprek. Ik wens u een fijne dag/avond.

8. Dank u wel. Maar ik ga niet uitleggen waarom ik geen interesse heb. Ik wil niets kopen.Ik beëindig dit gesprek.

9. Dank u vriendelijk voor uw aanbod. Maar ik wil het niet. Ik wens u een fijne dag/avond.

10. Nee, dank u. Ik ken u niet. Ik heb u niet gevraagd om mij te bellen. Daarom hang ik op.

 

(Visited 672 times, 1 visits today)
Snel geld verdienen met gokken, mijn ervaringen